تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 19:13
165 بازدید
کد خبر : 208826

سپتامبر پر از دست انداز برای ETF های خودکار به دلیل اعتصاب UAW، نرخ های بالاتر وزن دارند

سپتامبر پر از دست انداز برای ETF های خودکار به دلیل اعتصاب UAW، نرخ های بالاتر وزن دارند

به گزارش ساید خبر و به نقل از رویترز ۴ اکتبر (رویترز) – خودروسازان ردیابی وجوه قابل معامله در بورس، ماه گذشته به دلیل نگرانی از اعتصاب کارگران اتحادیه خودرو (UAW) علیه “دیترویت تری” و نرخ های بهره بالاتر، شاهد خروج خالص خروجی بودند. تولید در جنرال موتورز (GM.N)، فورد (F.N) و کرایسلر مادر Stellantis

Striking UAW members from the General Motors Lansing Delta Plant picket in Delta Township

به گزارش ساید خبر و به نقل از رویترز ۴ اکتبر (رویترز) – خودروسازان ردیابی وجوه قابل معامله در بورس، ماه گذشته به دلیل نگرانی از اعتصاب کارگران اتحادیه خودرو (UAW) علیه “دیترویت تری” و نرخ های بهره بالاتر، شاهد خروج خالص خروجی بودند.

تولید در جنرال موتورز (GM.N)، فورد (F.N) و کرایسلر مادر Stellantis (STLAM.MI) در حالی که اعتصاب UAW به بیستمین روز می رسد، شکست خورده است.

طبق داده های Lipper، صندوق ETF حمل و نقل Nasdaq First Trust 41.2 میلیون دلاری (FTXR.O) – که جنرال موتورز را در زمره دارایی های برتر خود قرار می دهد – در ماه گذشته شاهد خروجی خالص خروجی ۱۱.۶ میلیون دلاری بود، در مقایسه با خروجی ۳ میلیون دلاری در ماه آگوست.

برایان آرمور، مدیر تحقیقات استراتژی های غیرفعال آمریکای شمالی در مورنینگ استار، گفت: «سرمایه گذاران در حال حاضر با توجه به نتیجه نامشخص و طول مدت اعتصاب، در مورد نگهداری سهام خودروسازان محتاط هستند.

بازخرید ۲۰ درصد از دارایی های خالص ETF (First Trust) در اواسط سپتامبر می تواند مربوط به اعتصاب UAW باشد، اگرچه گفتن با قاطعیت دشوار است.

جی‌پی مورگان سود عملیاتی را ۱۹۱ میلیون دلار برای جنرال موتورز و ۱۴۵ میلیون دلار برای فورد در سه ماهه سوم اعتصاب تخمین زده است.

۷۱۹.۶۳ میلیون دلار خودروهای خودکار و الکتریکی Global X (DRIV.O)، که در آن سه خودروساز تحت تأثیر فقط ۵ درصد از سبد را تشکیل می دهند، در سپتامبر شاهد خروجی خالص ۱۲.۳ میلیون دلاری بود که نسبت به خروجی ۵۹.۳ دلار در ماه قبل بهبود یافت.

صندوق First Trust در ماه گذشته ۴.۴ درصد کاهش یافت، در حالی که صندوق جهانی X 5.7 درصد کاهش یافت.

تاد سون، ETF و استراتژیست فنی در Strategas Securities، گفت که صندوق‌های متمرکز بر خودروهای برقی کاملاً رکود هستند، اگرچه این موضوع برای مدتی وجود داشته است.

“فشار نرخ قطعا یک تحریک است، و اعتصاب اخیر فقط به انبوه می افزاید.”

وجوه ردیابی تسلا (TSLA.O) نیز در ماه گذشته علیرغم امید به اینکه این اعتصابات به سازنده خودروهای برقی کمک کند سهم بازار خود را افزایش دهد، نتوانستند جریان ورودی را جذب کنند.

ETF 1.5X سهام Direxion Daily TSLA Bull 1.02 میلیارد دلاری (TSLL.O) اولین ماه خروجی خود را در چهار ماه تجربه کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.