تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 - 1:41
169 بازدید
کد خبر : 208702

۸۱۵۳ مبتلا به ام اس در فارس شناسایی شدند

۸۱۵۳ مبتلا به ام اس در فارس شناسایی شدند

به گزارش ایلنا، مهرداد شریفی‌ با بیان اینکه سرعت در تشخیص و شناخت بیماری MS موجب افزایش شناسایی موارد ابتلا به MS شده است، گفت: MS یک بیماری وابسته به سیستم عصبی است و به طور معمول افراد در سنین ۱۰ تا ۵۰ سال بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند. شریفی افزود: طی سه دهه اخیر، شیوع بیماری MS در کشور و به

۸۱۵۳ مبتلا به ام اس در فارس شناسایی شدند

به گزارش ایلنا، مهرداد شریفی‌ با بیان اینکه سرعت در تشخیص و شناخت بیماری MS موجب افزایش شناسایی موارد ابتلا به MS شده است، گفت: MS یک بیماری وابسته به سیستم عصبی است و به طور معمول افراد در سنین ۱۰ تا ۵۰ سال بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

شریفی افزود: طی سه دهه اخیر، شیوع بیماری MS در کشور و به ویژه در مناطق شهری رو به افزایش بوده و مناطق بسیاری در کشور از شیوع متوسط تا بالا برخوردار هستند.

شریفی اضافه کرد: تاری و کاهش دید، نبود تعادل، کاهش قدرت، دوبینی و خواب رفتگی مداوم بدن از جمله نشانه‌های اولیه بیماری MS است که در صورت بروز و تداوم این مشکلات، مراجعه به پزشک ضرورت دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره وضعیت بیماران MS در فارس نیز گفت: در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور کلی میانگین از هر صد هزار نفر ، ۱۸۸ نفر به بیماری MS مبتلا هستند.

شریفی افزود: انجام خدماتی مانند دو مرتبه ام آر آی در سال، خدمات فیزیوتراپی تا سقف ۱۲۰ جلسه در سال، ۹۰ جلسه کاردرمانی در سال و خدمات دندانپزشکی برابر دستورالعمل بیمه سلامت تا سقف بیست میلیون ریال در سال در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای این بیماران رایگان است.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.