تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 21:38
191 بازدید
کد خبر : 208814

بعید می‌دانم بویراحمد دارای ۲ نماینده در انتخابات امسال شود

بعید می‌دانم بویراحمد دارای ۲ نماینده در انتخابات امسال شود

“سیدجواد هاشمی مهر” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: برای نهایی شدن مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم مبنی بر افزایش تعداد نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، نیاز به اقدامات دیگری تا نهایی شدن آن در خانه ملت است. وی با بیان اینکه به

بعید می‌دانم بویراحمد دارای 2 نماینده در انتخابات امسال شود

“سیدجواد هاشمی مهر” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: برای نهایی شدن مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم مبنی بر افزایش تعداد نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، نیاز به اقدامات دیگری تا نهایی شدن آن در خانه ملت است.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان این اقدامات نیاز به زمان زیادی دارد و بنظر نمی‌رسد مصوبه کمیسیون شوراها در انتخابات امسال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم بویراحمد در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی دارای دو نماینده در مجلس باشد.

هاشمی مهر افزود: کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفا مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز وکار اجرایی آن انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی که قرار است ۲ نماینده را در یک حوزه انتخابیه حساس روانه مجلس دوازدهم بکند، دارید؟ هم تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این استان اندیشیده شده و مردم مطمئن باشند انتخابات امسال در کمال آرامش، صحت و سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه و سه نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان به چهار نماینده افزایش می‌یابد.

کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و گچساران، سه حوزه انتخابیه کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.