تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 20:22
160 بازدید
کد خبر : 208822

شورای تجارت چین از ایالات متحده می خواهد که ممنوعیت سرمایه گذاری در فناوری را با دقت بررسی کند

شورای تجارت چین از ایالات متحده می خواهد که ممنوعیت سرمایه گذاری در فناوری را با دقت بررسی کند

به گزارش ساید خبر و به نقل از رویترز سنگاپور، ۲۹ سپتامبر (رویترز) – تلویزیون دولتی چین روز جمعه گزارش داد که شورای تجارت بین‌الملل چین رسماً از ایالات متحده خواسته است تا قوانینی را که سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش فناوری چین را ممنوع یا محدود می‌کند، «به دقت بررسی کند». جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات

The flags of the United States and China fly in Boston

به گزارش ساید خبر و به نقل از رویترز سنگاپور، ۲۹ سپتامبر (رویترز) – تلویزیون دولتی چین روز جمعه گزارش داد که شورای تجارت بین‌الملل چین رسماً از ایالات متحده خواسته است تا قوانینی را که سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش فناوری چین را ممنوع یا محدود می‌کند، «به دقت بررسی کند».

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده ماه گذشته فرمان اجرایی را امضا کرد که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی درگیر در نیمه‌رساناها و میکروالکترونیک، فناوری‌های اطلاعات کوانتومی و برخی از سیستم‌های هوش مصنوعی را ممنوع یا محدود می‌کند.

تلویزیون دولتی چین گفت که شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین که تحت نظارت وزارت بازرگانی است، گفت که این فرمان «محدودیت‌های مبهم و گسترده» را برای سرمایه‌گذاران و انواع معاملات تعیین می‌کند و بین اهداف نظامی و غیرنظامی تفاوتی قائل نمی‌شود.

اتاق اضافه کرد: «این نه تنها خطرات مبادلات و هزینه انطباق را افزایش می‌دهد، بلکه به زنجیره صنعتی جهانی بسیار وابسته به هم آسیب می‌زند».

دستور بایدن با هدف حفاظت از امنیت ملی و جلوگیری از کمک سرمایه ایالات متحده به ارتش چین بود.

شرکت‌های مالی ایالات متحده که از آنها خواسته شده تا مهلت ۲۸ سپتامبر را برای ارائه اطلاعات رعایت کنند، همچنین بر شفافیت بیشتر قوانین جدید پیشنهادی که به گفته آنها بسیار مبهم هستند و مسئولیت رعایت آنها را بر عهده سرمایه‌گذاران می‌گذارند، فشار می‌آورند.

انتظار می رود این قوانین در سال آینده اجرایی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.