تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 1:54
164 بازدید
کد خبر : 208782

وظیفه دولت سیزدهم رفع مشکلات و مسائل چالشی است/ بومی گزینی اولویت اصلی استخدام های صنعت نفت باشد

وظیفه دولت سیزدهم رفع مشکلات و مسائل چالشی است/ بومی گزینی اولویت اصلی استخدام های صنعت نفت باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، “سیدابراهیم رئیسی” در سومین دیدار مردمی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد که در مصلای شهر لیکک مرکز شهرستان گرمسیری بهمئی برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات و چالش‌های سد راه توسعه کشور را بردارد و اساسا این دولت به آسانی از این مشکلات

وظیفه دولت سیزدهم رفع مشکلات و مسائل چالشی است/ بومی گزینی اولویت اصلی استخدام های صنعت نفت باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، “سیدابراهیم رئیسی” در سومین دیدار مردمی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد که در مصلای شهر لیکک مرکز شهرستان گرمسیری بهمئی برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات و چالش‌های سد راه توسعه کشور را بردارد و اساسا این دولت به آسانی از این مشکلات کنار نمی رود تا زمانی که آنها را حل نکرده باشد.

وی با بیان اینکه مردم از محرومیت‌ها سخن می‌گویند و گله‌مندند و این درحالیست که ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه کشور وجود دارد که مردم باید از آن بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: وظیفه دولتمردان سیزدهم عبور از مسائل و مشکلات نیست و مطمئن باشید برای چاله‌های توسعه‌ای چاره‌اندیشی  می‌کنند و در نهایت مشکلات و مسائل را حل خواهند کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های موجود استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی هم اشاره و یادآورشد: استان شما آب فراوان دارد اما برای مدیریت آن باید برنامه‌ریزی و تدبیر اندیشید.

رئیسی گفت: منابع عظیم نفتی و گازی در این استان و شهرستان بهمئی به وفور مشاهده می‌شود و باید بخشی از ثروت به دست آمده از این منابع در راستای تولید، اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مردم قرار بگیرد و این منطقه توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر بومی گزینی در اشتغال حوزه نفت، یادآور شد: در بخش اشتغال در صنعت نفت، اولویت با نیروهای بومی منطقه باید باشد و نباید نیروی اشتغال از سایر مناطق وارد مناطق نفت‌خیز شود.

رئیس دولت سیزدهم خطاب به مدیران حوزه نفت، تاکید کرد: نباید در این رابطه مواردی را بشنوم که از نیروهای غیربومی در شرایطی که نیروی بومی می‌تواند آن کار را انجام دهد استفاده شده و باید حتما بومی گزینی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیسی به تخصیص اعتبارات آلایندگی و عوارض آن در شهرستان‌های نفت‌خیز هم اشاره و اظهار داشت: پرداخت عوارض مناطق آلاینده با توجه به قوانین مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: از محل اعتبارات آلایندگی شایسته است به حوزه آموزشی توجه شود چرا که نیاز شهرستان بهمئی به فضاهای آموزشی برای ۱۰ هزار دانش آموز از موارد اولویت دار به شمار می‌رود.

رئیس جمهور افزود: استاندار باید به فوریت در این خصوص، مشکلات را مرتفع کند و رفع محرومیت باید در اولویت کار قرار بگیرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال جوانان و رفع مشکلات بیکاری در شهرستان بهمئی هم پرداخت و یادآور شد: کارخانه فعالی در این شهرستان برای اشتغال وجود ندارد و اشتغال جوانان باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.

وی در رابطه با انتقال آب به شهرستان بهمئی از شهرستان بهبهان استان خوزستان که مشکلات زیست محیطی و میراث فرهنگی را به همراه دارد نیز خاطرنشان کرد: آب از ضروریات بوده و باید با کار کارشناسی و حفظ میراث فرهنگی کار آبرسانی به این شهرستان کُند نشود.

رئیس جمهور به درخواست مردم در خصوص سدسازی و بهره برداری از سدها در شهرستان بهمئی پاسخ داد و یادآورشد: مردم منطقه باید از سدهای این شهرستان و شهرستان‌های همجوار بهرمند شوند و البته اعتبارات ویژه‌ای در زمینه اجرای پروژه‌های آب تخصیص داده می‌شود.

رئیسی افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی بوده که نیازمند زیرساخت است و بهره‌برداری از بیمارستان شهید سلیمانی و دسترسی مردم به کادر درمان می‌تواند زیرساخت مناسبی برای گردشگری باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.