تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 21:37
55 بازدید
کد خبر : 208812

انتقاد مدیرکل میراث فرهنگی از مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد مدیرکل میراث فرهنگی از مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

سعید طالبی پور در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوجراظهارداشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با وجود اینکه سرمایه‌گذار تمام‌کننده و اهلیت‌دار است، همکاری لازم را با او ندارد و اکنون قرار است در نشستی در نهاد ریاست جمهوری این موضوع تعیین تکلیف شود. وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن مسوولان اداره کل

انتقاد مدیرکل میراث فرهنگی از مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

سعید طالبی پور در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوجراظهارداشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با وجود اینکه سرمایه‌گذار تمام‌کننده و اهلیت‌دار است، همکاری لازم را با او ندارد و اکنون قرار است در نشستی در نهاد ریاست جمهوری این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه گذار پروژه بزرگترین مجموعه گردشگری جنوب کشور در یاسوج، خاطرنشان کرد: تمامی استعلام‌های مورد نیاز اجرای این طرح از سوی سایر نهادها صادر و فقط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نسبت به صدور مجوزهای لازم از خود تعلل نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد مدعی شد: عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گردشگری جنوب کشور شامل پل معلق، تله کابین، سورتمه، کافی‌شاپ و سوئیت‌های اقامتی واقع در منطقه زیبای مهریان بویراحمد بدلیل پاره‌ای از مشکلات بین سرمایه‌گذار و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری متوقف شده است.

طالبی پور با ابراز نگرانی خود از تاخیر فراوان در صدور مجوزهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این ارتباط، یادآور شد: متاسفانه این اداره کل اقدامات لازم برای صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذار بومی را انجام نداده و به همین دلیل باید در تهران برای انجام امورات اداری، نشست برگزار بکنیم.

وی، سرمایه اولیه این طرح را ۵۵۰ میلیارد تومان با آورده ۲۵ درصدی سرمایه‌گذار عنوان و تصریح کرد: این مجموعه گردشگری در سفر رئیس جمهوری در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار کلنگ‌زنی شد که از از این میزان ۱۱ هکتار آن خودمالکی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پل معلق این طرح به طول ۳۸۶ متر است، گفت: تله‌کابینی که در این پروژه طراحی شده تا پنج و نیم کیلومتر قابل توسعه بوده و تله سیر نیز به طول ۸۰۰ متر، زیپلاین به طول ۸۰۰ متر در فاز اول و در فاز دوم سه هزار و ۱۵۰ متر پیش بینی شده است.

طالبی‌پور افزود: سورتمه ریلی به طول ۱۷۰۰ متر، فضا‌های اقامتی رفاهی و ورزش‌های آبی، نمایشگاه‌های فرهنگ عشایر، ‌ایستگاه کوهنوردی با تمام تجهیزات، ‌ایستگاه سلامت از جمله ویژگی‌های دیگر پروژه بوده و از سویی نیز کنسول معلق در بالاترین نقطه کوه قرار می‌گیرد و یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این مجوعه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه محور توسعه این استان گردشگری است، اظهارداشت: ظرفیت‌های قابل توجهی در استان وجود دارد که می طلبد نهادهای دولتی در همکاری با آنها از خود تلاش بیشتری نشان دهند.

وی گفت: در دولت سیزدهم تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.